E-faktura
Hur gör jag?
Anmäl dig direkt i din internetbanken. Sök fram Ljusdalshem i internetbankens förteckning över företag som kan erbjuda e-faktura. Klicka på länken till vår anmälningssida och gör din anmälan.
Vad är elektronisk faktura, (e-faktura)?
En elektronisk faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken och den kommer att se ut precis som en hyresavi på papper.
Får jag min hyresavi på papper?
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon hyresavi på papper.
Vilken information får jag på den elektroniska fakturan?
Alla fakturauppgifter som till exempel belopp, förfallodatum och OCR-nummer är automatiskt ifyllda. Alltså samma uppgifter som står på pappersfakturan.
När betalas en e-faktura?
När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.
När får jag e-fakturan?
E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått din hyresavi på papper, vilket normalt är i mitten av månaden.
Vad händer om jag missar att betala?
Om du missar att betala din e-faktura på förfallodagen får du ett inkassokrav per post, på samma sätt som gäller för hyresavi på papper.
Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Ljusdalshem.
Hur avanmäler jag mig från e-faktura?
Via din internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.
Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din internetbank.
Har du frågor om innehållet i e-fakturan, eller behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta oss på info@ljusdalshem.se eller 0651-68660.